Spørgsmål:
Hej, Jeg har stærk hvid-gullig-rød udflår hele tiden. Lægen har testet mig for STD og det har jeg ikke, har kun 1 partner, ikke rægelmessig sex, og min vagina ofte kløer. Jeg har boet i Danmark for mange år og havde altid problemer her med bakterier osv. Kan jeg spørge min læge om en anden slags test, af min udflåd? Er der nogen test om kræft i vagina? Jeg kan mærke der er noget hård på min livmoderhals men jeg ved ikke hvad det er for. Hvad skal jeg sige til gyneakologen? Jeg har henvisning.

Svar:
Hej med dig
Det er svært for os at fastslå præcis, hvad der kan være årsagen til de symptomer, du beskriver. Det bedste du kan gøre er at bruge din henvisning til en gynækolog. Gynækologen vil sandsynligvis udføre nogle forskellige tests. Du kan forklare dine symptomer præcis, som du har gjort her i brevkassen.
I forhold til problemer med bakterier kan en ubalance af mælkesyrebakterier være en mulig årsag. Du kan overveje at tage mælkesyrebakterie-tabletter for at genoprette balancen, men det er bedst at tale med din gynækolog om det. Husk også, at hvis du rører ved din skede, er det vigtigt at sørge for, at dine fingre eller den genstand, du bruger, er ren.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon på 70 20 22 66.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX134
Pige/Kvinde på _ år