Spørgsmål:
Hej, Jeg er en mand på 22 år. Jeg har efterhånden været sammen med et par piger, men er aldrig kommet. Jeg kan godt komme, når jeg onanere, men ikke under samleje. Min forhud er meget stram, når jeg har erektion og gør også, at den nogle gange ikke kan trækkes helt tilbage. Jeg har været til læge med det og han sagde det var meget normalt. Mit problem ligger i: Hvad skal jeg gøre, for at kunne komme under sex? Vh En frustreret ung mand

Svar:
Hej med dig og tak for dit gode spørgsmål
Vi kan godt forstå at det kan være frustrerende at ens krop ikke samarbejder med en. Du siger selv at du har stram forhud, men at dette ikke påvirker dig på samme måde når du onanerer, hvor du godt kan komme.
Mange oplever samme situation som dig og der kan være nogle forskellige grunde til det. For nogle kan det være pga. en psykisk barrierer, hvis man f.eks. er nervøs, stresset eller ikke er 100% tryg med den man er sammen med. For andre kan det være fordi at penetrationssex ikke stimulerer de områder på penis der får en til at komme, men andre typer sex såsom oralsex eller håndsex kan stimulere de områder. For nogle kan det også være et spørgsmål om sensitivitet og det kan være sværere komme hvis man har onaneret meget eller ikke så lang tid inden man skal have sex. Hvis man ofte ser porno, kan det for nogle, også gøre at man har svært ved at komme under sex uden porno. Det er overhovedet ikke fordi at onani eller at se porno er dårlige ting man skal holde op med for at kunne komme under sex, men for nogle kan det bare blive sværere at komme under sex.
Du kan prøve at udforske om du føler at nogle af disse faktorer gør sig gældende. F.eks. prøve og se om du kan komme ved en anden type sex. Eller er du meget velkommen til at skrive ind igen. Du kan også chatte med os eller ringe på 70 20 22 66, vi har åbent mellem 15-19 alle hverdage.
Mvh Sexlinien