Spørgsmål:
Hej jeg er en dreng på 17år og jeg får tit rejsnings problemer jeg kan godt få den stiv men ligeså snart jeg stikker den ind i min kæreste falder den ned igen men når vi fx ikke har været sammen i noget tid og ikke haft sex og så vi har det for Føste gang i lang tid er der ingen problemer jeg kan også sagtens holde den oppe når jeg onanere eller hun gør det på mig eller når jeg får bj så der ingen problemer men når jeg så stikker den ind falder den ned igen

Svar:
Hej med dig
Det du beskriver lyder som noget, som mange drenge og mænd kan opleve i løbet af deres liv. Du nævner, at din penis bliver stiv, når du får blowjob eller onanerer, men at den mister stivheden, så snart I forsøger at have penetrationssex (pik-i-skede-sex). Det kan skyldes psykologiske faktorer, som gør det svært for dig at opretholde erektionen.
En mulig årsag kan være nervøsitet eller et ønske om at præstere godt under sex, især hvis du er sammen med en person, du virkelig holder af. Det siger ikke noget om, hvor meget du ønsker at have sex med din kæreste.
Nogle gange når man har oplevet det en gang kan det sætte sig i en, og det kan skabe en frygt for, at det vil ske igen. Denne frygt kan resultere i en ond cirkel, hvor hver gang I er sammen, kan tanker om at det vil ske igen blive til en bekymring.
Nogle gange går det væk af sig selv. Andre gange kan det tage længere tid, men det gode er, at det går væk. Det kan være en god idé at fokusere på alle de dejlige aspekter af sex, som ikke kræver en stiv penis. Det kan være kys, berøring, oralsex, snakke om sex og alt andet det dejlige man kan gøre under sex. I kan aftale at undgå penetrationssex i en periode og i stedet nyde hinandens selskab og være seksuelle sammen. Ved at fjerne presset om at have penterationssex kan I have en mere afslappet og nydelsesfuld oplevelse.
Vi håber dette var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at kontakte os igen på chat eller telefon alle hverdage fra 15.00-19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien