Spørgsmål:
Hej med jer Jeg oplever til tider nogle smerter omkring mellemkødet, eller nærmest ved begyndelsen af min penis inde i kroppen. Smerterne og ubehag viser sig både ved mellemkødet, men kan også gå helt ind i penis eller måske urinrøret. Det kan for eksempel forekomme efter jeg har cyklet, hvor mellemkødet bliver presset på, men kan også ud af ingenting eller hvis jeg har tisset. Derudover kan jeg ved at trykke med bækkenbensmusklerne til tider trykke noget ud af urinrøret. Det ligner lidt sæd, men kunne godt være noget andet. Kan i hjælpe mig med hvad det kan være?

Svar:
Hej med dig, og tusinde tak for dit spørgsmål!
Godt at du skriver herind, det er nemlig ikke meningen du skal gå rundt og have ondt, og udflåd fra urinrøret bør altid undersøges af en læge. Altså anbefaler vi dig at tage et smut forbi lægen. Måske kan der være opstået en betændelsestilstand i f.eks. dine bitestikler, eller prostata, eller du kan have en sexsygdom, som f.eks. klamydia eller gonoré. Der kan også være andre årsager, og kun lægen kan diagnosticere dig, så du kan få den rette behandling eller vejledning. Der er ingen grund til panik, men et lægebesøg er nok uundgåeligt, hvis du vil problemet til livs.
Vi håber at du fik svar på dit spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen.  Du er også meget velkommen til at ringe eller chatte med en af os rådgivere. Vi sidder klar på alle hverdage mellem kl. 15 og 19 på telefonnummer: 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien