Spørgsmål:
Hej sexlinien. Jeg er en fyr på 23 år og har et stort ønske om at få børn. Men kan fx mine forældre eller andre folk bestemme om jeg må få børn eller ej og skal man lytte til dem. Mvh fyr på 23 år.

Svar:
Hej med dig, og tak for dit spørgsmål.
Som udgangspunkt kan dine forældre ikke bestemme over, om du som voksen vil have et barn eller ej. De kan selvfølgelig udtrykke deres tanker eller bekymringer, men beslutningen ligger hos den/dem, der ønsker at få barnet. Hvis du har en god relation til dine forældre, kan det måske stadig være rart at snakke om og lytte til deres synspunkter?
Vi håber, at du har fået svar på dit spørgsmål. Hvis du konkret sidder i en situation, hvor dine forældre forsøger at bestemme, om du må få børn, så er du velkommen til at skrive herind på chatten eller ringe på 70 20 22 66 hverdage mellem 15-19, så kan vi snakke med dig om det.
De bedste hilsner,
Sexlinien XX11